A Deákos tanulók rövidebb és hosszabb távú külföldi szakmai gyakorlata című projekt keretei között 10 diák vett részt az Erasmus+ KA1 programjában, amelynek célja a munkaerő-piaci igényeket szolgáló kompetenciák fejlesztése.
2022 04. 19-től 2022. 05. 11-ig a 11 e osztály 10 tanulója utazhatott Krakkó városába, háromhetes mobilitásra, ahol a tanulók 3 különböző cégnél végeztek irodai munkát.

Lengyel- Magyar Iparkamara öt diákot foglalkoztatott. Mindenki önállóan dolgozott, annak ellenére, hogy munkájuk hasonló jellegű volt. Többek között megadott szempontok alapján kellett prezentációt készíteniük az alábbi helyekről: Varsó, Magyarország, Krakkó, Lengyelország, Budapest.

A prezentációk bemutatása után az Iparkamara honlapjára ki kikerültek az elkészített színes ismertetők. Ugyancsak tanulóink feladatai közé tartozott a Magyarországon működő lengyel cégek és Lengyelországban működő magyar cégek listájának az összeállítása, valamint meghívó levelek megírása és továbbítása a listán szereplő cégek felé, hogy csatlakozzanak az Iparkamarához.

A „yabino” nevű építőipari cégnél gyakorlatot teljesítő három lány három különböző feladatot kapott, de mindegyikük nagyon személyiségének és érdeklődésének nagyon megfelelő volt a feladat, így hatalmas lelkesedéssel vetették bele magunkat a munkába.

Munkájuk a következő volt:

1.Befektetési terv Magyarországra a cég profilját illetően (infláció, GDP, befektetési ráta, lakáspiaci jelentés: lakáspiaci kereslet /kínálat, árak, új lakás kínálat. Prezentációt kellet készíteni az egyik helyi kollégával, amit később bemutattak.

  1. HR osztályon tanulónk az ott dolgozók adatait szkennelte, rendszerezte, és ellenőrzte, hogy minden adat megvan-e.
  1. A pénzügyi osztályon gyakorlatát teljesítő diáklányunk az utazásokkal kapcsolatban az egy dolgozóra jutó utazási költségeket összegezte egy adott hónapban, felvitte egy táblázatba, a cég kiadásaival kapcsolatos számlákat ellenőrizte, iktatta.

Nagyon meglepődtek és megtisztelőnek érezték, hogy személyes adatokkal is dolgozhattak, de imádták a feladatokat, a légkört, nagyon kedvesek voltak mind a dolgozók mind a főnökök velük.

Seosem internetes szolgáltatásokkal és marketinggel foglalkozó cégnél két diákunk nagyon szépen hangzó feladatot kapott:

Biznisz tervet kellett  készíteni: a cég profiljába tartozó termékek és szolgáltatások neveit lefordítani  lengyelről magyarra- az árakat forintra átváltani, valamint ugyanezt Spanyolországgal kapcsolatban (angolra fordítani).

Önálló gondolkodást és kutató munkát igénylő feladatokat is kaptak, például összegyűjteni, hogy milyen előnyei és hátrányai lennének, ha az adott célországba vinné a tulaj a céget. Kiszámolni, hogy mennyibe kerülne / mivel járna az adott célországban a cég létrehozása (gépek költségei, dolgozók bére, iroda bérlés, könyvelő, erre vonatkozó törvények). Valamint az internet segítségével fel kellett kutatniuk az adott célországban a konkurenciákat jelentő cégeket.

A Krakkóban eltöltött három hét alatt számos kulturális programot szerveztek a diákoknak, meglátogatták többek között a wieliczkai sóbányát és elutaztak Auschwitzba is.

Erasmuszos segítőnk nagyon vendégszeretően fogatott minket, igazi krakkói idegenvezető volt. Minden napra ajánlott új felfedezni való látványosságot, (térképpel + emészthetően részletes magyarázattal), hétvégékre pedig mindig küldött egy-egy ingyenesen megnézhető múzeumi ajánlót vagy leírást az aznapi ünnepről.

A szállás szép, kényelmes volt, közvetlen közelében bolt, gyógyszertár és a villamos megállóhoz is max 5-10 percet kellet sétálni.

A tömegközlekedést pár nap után már rutinosan használtuk, hiszen részletes, érthető útbaigazítást kaptunk, magyarázó fényképekkel mindenhez.

A diákok rengeteg élménnyel gazdagodtak, és sok tapasztalatot szereztek az irodai munkával kapcsolatban.

Mindannyian úgy érzik, hogy nagyon szerencsések, hogy részt vehettek a projektben, amely szakmai, nyelvi és szociális kompetenciáikat is gazdagította.

A lengyel partner oklevéllel fejezte ki elismerését a diákok munkáját illetően.